Blogger ile RSS Dizinlerinden Faydalanmak / Backlink Elde Etmek

Blogger Seo -  Bloglar İle RSS Dizinlerden Faydalanmak
Blogger Seo -  Bloglar İle RSS Dizinlerden Faydalanmak 

Blogger seo çalışması yaparken yararlanabileceğimiz sistemlerden biri RSS yayını yapan siteler. RSS siteleri kullanıcıların takip etmek istedikleri sitelerdeki güncellemeleri rahatça takip edebilmesi için tasarlandı. RSS siteleri kendilerine kayıtlı olan içerik güncellemelerini takip eder ve yeni eklenen her konuyu sizin linkiniz ile beraber kullanıcıları ile paylaşır.

Blog ziyaretçilerinizin sizi rahatça takip edebilmesi için  RSS adresine sahip olmak oldukça faydalıdır. Fakat biz RSS sistemlerini farklı bir amaç doğrultusunda, kendimize backlink edinmek ve her yazımızı rahatça indexletmek için kullanacağız.

Öncelikli olarak kullanıcılarınızın sizi rahatça takip edebilmesi adına bir RSS adresinizin bulunmasını tavsiye ederim ben FeedBurner kullanıyorum.



Blogger Seo -  Bloglar İle RSS Dizinlerden Faydalanmak




RSS sitelerinin en büyük avantajı çok fazla site tarafından içerik gönderilmesi sebebiyle saniyeler içerisinde defalarca güncellenmesidir. Güncel siteler Google tarafından oldukça sevilir. Çok fazla sabit ziyaretçiye sahip oldukları için de kaliteli site konumundadırlar. Bu iki özellik RSS takip siteleri Google gözünde oldukça değerli hale getirir. Her birinin Pagerank, Trustrank, Alexa Rank ve Technorati Rankları çok yüksektir. Fakat içerisinde çok fazla link çıkışı olması sebebiyle çıkış linkleri çokta değerli değildir genede eşsiz  backlink kaynaklarıdır.

Durumu rahatça anlatabilmek için kendi Feed adresimden durumu örneklendirmek istiyorum.
http://feeds.feedburner.com/bloggerdersleri/MOiP

Feed adresini inceleyecek olursanız her eklenen konunun otomatikman sisteme eklendiğini ve her konu başlığına siteme link verildiğini görebilirsiniz.  Bu sayede oldukça kaliteli bir sitede sayısız link çıkışı almış oluyorum. Sürekli güncel olan FeedBurner katkısıyla Google botları siteme çok daha sık uğruyor ve daha hızlı indexlenmiş oluyorum. Zaten Blogger alt yapısı kullananlar bu konuda oldukça şanslıdır.

Ayrıca çoğu RSS sitesi sizin ala adınızı belirleme imkanını beraberin de sunar fark etti iseniz  ben bloggerdersleri uzantısını kullanıyorum. Bunu site adresim olduğu için değil anahtar kelimem olduğu için seçtim sizler için daha önce anahtar kelime domain ve seo arasında ki ilişkiyi sizlere açıklamaya çalışmıştım .

RSS Dizini İle Backlink Kazanmak
RSS Dizini İle Backlink Kazanmak

Şimdi gelelim RSS sitelerinden en iyi şekilde nasıl faydalanabileceğimize. Blogger seo çalışması yaparken işimizi oldukça kolaylaştıracak olan bu sistemlerin kaliteli olanlarına sitelerimize kaydederek her yayınımızı otomatikman sistemine ekleyen ve sitemize link veren bir paravan blog gibi kullanacağız. Hiç bir takipçiniz olmasına gerek yok yada sitenizde her feed adresini kullanmaya bilirsiniz. Tek yapmanız gereken sistemlerine kayıt olmak ardından feed siteleri bizi zahmet vermeden otomatik olarak içeriklerinizi paylaşacaktır.

Bu konuda bir çok başarılı site varsa da ben kalitesiz olanları kullanmak ve yüzlerce link almaktansa sadece kaliteli olanlardan link almayı tercih ediyorum. Belirtmekte fayda var ki bir çok RSS sitesi oldukça tuzlu ücretler ile hizmet sunmakta.

 Backlink Elde Edebileceğiniz Ücretsiz RSS Siteleri  

http://www.rsspect.com - Pagerank Değeri: 6
http://www.feedcat.net - Pagerank Değeri: 6
http://www.feedage.com - Pagerank Değeri: 6
http://feedity.com - Pagerank Değeri: 5
http://feedfury.com - Pagerank Değeri: 4
http://www.feedplex.com - Pagerank: 4

Yorumlar