2 Eylül'deki 2019 Sosyal Fayda
Zirvesi'nin bir parçası olan Mashable, iklim değişikliği sorununu ele alıyor,
dünyanın ihtiyaç duyduğu ilerlemeyi vurgulayarak ve değişimi gerçekleştiren
uzmanları kutluyor.
Market poşetlerinden atılabilir su
şişelerine ve Tupperware'e kadar her yerde plastik var. Kısmen, bunun
nedeni uygun olması.
Ancak bu rahatlığın bir bedeli
var. Plastik kirliliği ayrışmaya nesiller alabilir . Dünya
Ekonomik Forumu, Ellen MacArthur Vakfı ve McKinsey & Company tarafından
hazırlanan 2016 raporuna göre, her
yıl 8 milyon mt plastik okyanusa ulaşıyor. As National Geographic raporları,
deniz hayvanı yaklaşık 700 türün yemek veya plastik tarafından tuzağa hale
gelir.
Ve geri dönüşüm hepimizin yapması
gereken bir şey olsa da, plastik sorununu tam olarak çözemez, diyor bir
çevre savunma kuruluşu olan Doğal Kaynaklar Savunma Konseyi'nde (NRDC) plastik
atık konularında çalışan kıdemli bir kaynak uzmanı olan Darby Hoover .
Nitekim, üretilen tüm plastik atıkların
dışında, 2017'de yayınlanan Science Advances tarafından yapılan bir araştırmaya göre , yalnızca
yüzde 9'u geri
dönüştürülmüştür .
Geri dönüşüm sadece bir cevap değil, bu
da ilk etapta ne kadar plastik üretilip kullanıldığını kesmek için çalışmamız
gerektiği anlamına geliyor. Unutma, plastik sadece 100 yıldan biraz daha
önce icat edildi. Her zaman böyle yaşadık ve
geleceğimiz olmak zorunda da değil.
İşte plastik kullanımınızı en aza
indirgemek için dört adım.
1. Zihniyetinizi
değiştirin
Herkesin plastik atıklarını azaltmasının
yolları var. Sadece ileriyi düşünmek gerekiyor.
Tabii ki, daha az plastik tüketen bir
kişi fark yaratmaz, ancak NRDC’nin 30 yıl boyunca atık konularında görevli
kıdemli avukat Eric Goldstein’ın, toplu olarak bu kirliliği plastik kirliliği
azaltabileceğini söylüyor.
Hoover benzer bir şekilde şöyle
açıklıyor: “Her şey ekleniyor. Ve 'Günümü ilerlediğimde daha az etkiye sahip
olmak için kendimi hazırlayabileceğim yollar var mı?'
Bu yüzden nereye giderse gitsin tekrar
kullanılabilir bir çanta ve çatal bıçak takımı taşıyor ve teklif edildiğinde
plastik pipetleri reddediyor. Ayrıca mümkün olduğunda toplu olarak yiyecek
almayı da önerir. Sipariş verirken, daha az peçeteye sahip olmalarını
talep etmesini ve ekstra tek kullanımlık çatal ve bıçak sağlamaktan kaçınmasını
önerir.
Uçarken, Hoover yeniden kullanılabilir
bir su şişesi getirir ve uçuş görevlilerinden yeniden doldurmalarını
ister. Reddederlerse, sağladıkları plastik kabı yeniden
kullanır. Ayrıca kendi atıştırmalıklarını da paketliyor.
İş yerinde, Hoover iş arkadaşlarınızı
bir araya getirmeyi ve ofiste plastik tüketimini azaltmak için beyin fırtınası
yollarını önerir.
Amaç, kendiniz, meslektaşlarınız veya
aile üyeleriniz için daha fazla iş yaratmak değil, değişim için fazla çaba
göstermeyen şeyleri hedeflemektir.
2. Topluluğunuzdaki
plastik atıkları azaltan yasaları destekleyin
Yaşadığınız yerlerde yaygın bir değişimi
teşvik etmenin etkili bir yolu plastikle ilgili yasaları araştırmak ve
politikacılarla konuşarak uygulamalarını desteklemektir.
Örneğin, Kaliforniya ve New York da
dahil olmak üzere ülke genelinde şehirler ve eyaletler tek kullanımlık plastik
poşetleri yasakladı veya planladı. Hoover, sınırlandırılmamış plastik
poşet tüketimini kısıtlayan yasalar, bireyleri yeniden kullanılabilir poşetler
gibi alternatifler kullanmaya teşvik ettiğini söylüyor.
Bir çok eyalette , bir şişe
içecek alırken birisinin bir depozito ödemesini gerektiren ve daha sonra boş
bir şişe iade edildiğinde geri ödenmesini gerektiren bir şişe faturası veya
konteyner depozitosu kanunları vardır. Hoover, bunu yaparken, bu yasaların
geri dönüşümü büyük ölçüde artırdığını söylüyor.
3. Şirketlerin plastik
üretimini azaltıp azaltmadığını öğrenin
Çoğu şirket dünyaya ne kadar plastik
bıraktıklarını açıklamaz ancak Greenpeace çevre grubunun kıdemli bir
araştırmacısı olan Ivy Schlegel, bunları her zaman arayabilir ve bu verileri
talep edebilirsiniz.
Schlegel ayrıca, şirketin ambalajında
ne kadar plastik kullandığını, ürünlerin ardından plastiğin nereye gittiğini
ve tek kullanımlık plastiği kullanmayı bırakmayı planlayıp planlamadıklarını
sormayı da önerir.
En fazla etkiye sahip olmak için, tek
kullanımlık plastikle paketlenmiş en geniş ürün hacmini satan şirketlerle
iletişime geçebilirsiniz. Schlegel, Unilever, Nestlé, Coca-Cola, PepsiCo,
Procter ve Gamble ve Mars ile başlamanızı önerir.
Şirketlerin genel müşteri servis
hatlarını arayarak veya e-posta göndererek başlayabilirsiniz. Hoover,
rahatsız edici bir çağrı yapıyorsanız, şirketleri tweetleyebilir, bu da daha
kolay ve yine de dikkatlerini çekiyor, diyor.
Schlegel ayrıca plastik kullanımlarını
azaltmak için çalışan işletmelerden satın almayı ve olmayanları boykot etmeyi
önerir.
Bireyler bir şirketin iş uygulamalarını
etkileyecek imkansız görünse de, yok olur.
Örneğin, bu yılın başlarında,
kirlenmeleri üzerine yapılan eleştirilerin ortasında, Coca-Cola ve
PepsiCo , Plastik Sanayi Derneği plastik
lobi grubu bırakarak Clorox
gibi şirketlere katıldı .
4. Marketinizi sıfır
atık bir modeli benimsemeye teşvik edin
Özellikle marketler plastikle
doldurulmuş durumda - plastik ambalajlı sebzelerden plastik dilimli meyvelere
ve plastik kutularda plastik torbalara.
Sıfır atık marketleri bir alternatif
sunar.
Precycle , New York
City'de, müşterilerin sıfır atık yaşam tarzı yaşamasına yardımcı olmak için
ambalajsız ürünler satıyor. Wally Shop , New
York City'de de, plastik ambalajsız organik ürünler gibi ürünler sunmaktadır.
Walgreens ve Kroger kısa süre
önce tanınmış markaların ürünlerini tekrar kullanılabilir ambalajlarda
sunan Loop adlı bir programa imza
attı .
Yerel süpermarketi , yiyecek ve
diğer eşyaları tahta sepet gibi kaplarda saklayarak plastik atıkları ortadan
kaldıran sıfır atık modelini benimsemek için
zorlayabilirsiniz . Bu modeli kullanmayan mağazalarda alışveriş
yaparken, kendi yeniden kullanılabilir çantalarınızı ve konteynırlarınızı
getirebilir veya mümkünse mağazadan yeniden doldurulabilir olanlar satın
alabilirsiniz.
Schlegel, bu, ürünleri nasıl
tükettiğimizin temel bir tekrarı olduğunu, ancak bunun imkansız bir teklif
olmadığını söylüyor.
Hoover, onun adına, plastik üretimi ve
tüketiminde hüküm süreceğimizi umuyor.
“İnsanlar tek kullanımlık plastiklerin
yaptığı hasarı görüyorlar ... Bence sınırsız plastik kullanımımızdaki
değişimleri gerçekten görebileceğimizi düşünüyoruz.”
kaynak
kaynak