Günde 20.000 Kelimeyi Nasıl Yazarım?


Çılgınca geldiğini biliyorum: günde 20.000 kelime veya 80 ila 100 Kindle kitap sayfası.

Tipik kişi manuel olarak dakikada 40 kelimeden oluşur. 

Günde yirmi bin kelime 500 dakikaya çeviriyor. Bu, sekiz saatten uzun süredir düz yazmaktan başka bir şey değildir.
Övünmek istemiyorum, ama aslında oldukça kolay.

Benim sırrım? Dikte ediyorum.
Bu doğru bir taslaktan okudum ve bu konuşma noktalarına günde 20.000 kelime dikte etmek için genişletiyorum.

Günde 20.000 kelime dikte etmem ne kadar sürer?
Taslağımı yazıp birkaç kez hızlıca okuduğumda, günde 20.000 kelime üretmek 200 dakika veya yaklaşık 3 saat sürüyor.
Bazen daha fazla, bazen biraz daha az.
Hızlı karşılaştırma: Dakikada 40 kelime oranında 20.000 kelime yazmak zorunda kalsaydım, 500 dakika veya 8 saatten fazla sürdü!
Artan çıktı ve zamandan tasarruf yeterli değilse, içeriği yazmak yerine dikte etmenin 11 faydası daha var .
Günde 20.000 kelimeyi şöyle yazıyorum

1. Adım: Yazdığınız bir taslağınız olduğundan emin olun
Açık olalım: Ana hatlarınızın kalitesi, dikte ettiğiniz kitap, blog yazısı veya makalenin kalitesinden sorumludur. Bu kadar basit.
Adım # 2: Dikte etmeden önce taslağınızı en az iki kez okuyun
Ana hatlarınızın her satırını okumak zorunda değilsiniz.
Kesinlikle ezberlemenize gerek yok.
Konuları ve alt konuları yeterince tanımanız yeterlidir, böylece konuşacağınız konu hakkında Büyük Resim görünümü elde edebilirsiniz.
UYARI: Anahatlarınızı aşırı okumak dikte etmenizi öldürür.
Anahatlarınızı ve üzerindeki her kelimeyi dikte ettiğinizden emin olmak için takıntılıysanız, boğulursunuz.
Dikteniz akmayacak. Makalenizin, blog yayınınızın veya kitabınızın belirli bölümlerini yazmaktan daha uzun süre dikte etmeniz daha uzun sürecektir.
Adım # 3: Akış durumuna geçin
İnsan aklı şaşırtıcı: Bir konuyu biliyorsanız, sadece belirli temaları veya konuları hatırlatmanız gerekir ve bu konuları ve alt konuları doldurmak ve kaliteli malzemeler üretmek için yeterince hatırlayacaksınız.
Her dakika detayını hatırlamak zorunda değilsiniz, çünkü bu sadece sizi yavaşlatacak.
Aynı noktayı tekrar tekrar tekrarlayarak bir “döngü” dikte edeceksiniz.
Zihninizin anahat noktalarını güvenle ve yetkiyle geçmesine izin verin. Bu, elbette, neden bahsettiğinizi ne kadar iyi bildiğinize güvenmeniz gerektiği anlamına gelir.
Kendinize güvenin ve bir akış durumuna ulaşıncaya kadar buna uyun.
Adım # 4: Pratik mükemmelleştirir
Keşke size blog yayınlarımı, makalelerimi ve kitaplarımı elle yazmak yerine dikte etmeye karar verdiğimde günde 20.000 kelime ürettiğimi söyleyebilseydim.
Bu şekilde olmadı. Günde 4.000 veya 5.000 kelime çıkardığım için şanslıydım.
Yine de takılıp kaldım.
Her dikte ettiğimde belli teknikleri öğrendim.
Ayrıca, önceki dikte ile neyin yanlış gittiğini anladım ve hatalarımı düzeltmeyi öğrendim.
Bunu yıllarca yaptıktan ve sürekli olarak dikteliklerimi ince ayar yapmak istedikten sonra daha verimli hale geldim.
Adım # 5: Doğru kopyalayıcıyı seçin
Aynı zamanda iyi editörler olan birkaç yüksek kaliteli serbest yazı yazarı tanıyabilecek kadar şanslıyım.
Cümle yapısına, genel akışa ve bahsetmeme akışına ve dilbilgisine sağlam bir hakimiyetleri var .
Bu manuel serbest çevirmenlerin yardımı sayesinde, sözlerimin doğru bir şekilde yazıya döküleceğine ve doğru içeriğe tam olarak güvenebilirim.
Uzun çalışma ilişkimiz boyunca, transkriptörlerim dikteliklerimi nasıl doğru bir şekilde biçimlendireceğimizi öğrendi.
6. Adım: Sürekli olarak hatalarınızdan ders almaya çalışın
Mükemmel diye bir şey olmadığını biliyorum. Sadece mevcut değil. Ürettiğim her diktenin devam eden bir çalışma olacağını biliyorum. Yine de, her transkripsiyonun okunmasını ve dikte tarafında nasıl geliştirilebileceğini bulmayı her zaman bir noktaya getiriyorum.
Bu, net bir şekilde düşünmemi ve düşüncelerimi sürekli kendimi tekrar etmeyeceğim şekilde ifade etmemi sağladı .
Yol boyunca, düşünmem gereken ana noktaları açıkça dikte ederken düşünce trenimi ilerletmeme yardımcı olan birkaç püf noktası öğrendim.
Adım # 7: Stres etmeyin
Bunu yeterince vurgulayamıyorum: İçeriğimi manuel olarak yazmak yerine dikte etmeye karar verdiğim günün altında ağ olmadan ip çıkacağımı sanıyordum.
Eğer korkmadığımı söyleseydim sana yalan söylerdim.
Aklımda çok fazla soru vardı:
Transcriber bir cümleyi kaçırırsa ne olur?
Ya yanlış kelimeyi veya doğru kelimeyi yanlış bağlamda kopyalarlarsa?
Kafan karışır ve çelişkili ifadeler dikte edersem ne olur?
Makalemi, kitabı, kitapçığı veya blog yayını boyunca yerimi kaybeder ve aynı noktayı tekrar tekrar tekrarlarsam ne olur?
Ancak bu soruları saplantı haline getirmek yerine, sürece güvenmeme izin verdim.
Neleri kontrol edebileceğimi öğrenme ve kontrol etme yeteneğime biraz güvendim. Günde 20.000 kelime üretebildim.
Çoğu, bu materyalin yüzde doksan sekizi yayına hazır olduğunu söyleyebilirim. Başka düzenleme gerekmez.
GERÇEK: Eğer yapabilirsem, sen de yapabilirsin
Bu “gizli tekniği” sizinle paylaşıyorum çünkü profesyonel bir yazar olarak çevrimiçi geçmenin ne kadar zor olduğunu biliyorum.
Muhtemelen bildiğiniz gibi (genellikle en acı verici şekilde) müşteriler kelime ile ödeme yaparlar.
Ayrıca , yazarlar için kelime başına oranın uluslararası rekabet nedeniyle düşmeye devam ettiğini de biliyorsunuz .
Bu eğilimleri vurgulamak yerine, üretkenliğimi nasıl artırdığımı bildiğim en iyi şekilde mücadele ettim.
İçerik oluşturmada sürekli olarak düşme oranları hakkında sızlanmak yerine, günde daha fazla kelime üretmeye karar verdim.
Günde 4.000 veya 5.000 kelimeye sadık kalarak belirli bir miktar yapmak yerine günde 20.000 kelime üretiyorum. Şu anda bunu günde 50.000 veya daha fazla elde etmeye çalışıyorum.
Kolay olmayacak, ama bu noktaya kadar kolay olmadı.
Yakında bir şeylerin değiştiğini görmüyorum.
Heyecanlandığım şey, günde 20.000 kelimeye ulaşmamı sağlayan kısayolları tanımlayabilmem ve teknikleri basitleştirebilmemdi.
Bulmacanın geri kalanını anlayabileceğimden eminim, böylece daha fazla olmasa da günde 50.000 kelime vurabilirim.
Bunu yazıyorum, böylece fiziksel yazımın stresini hissetmeden günde daha kaliteli içerik üretme yolculuğumda bana katılabilirsiniz.