Google Aramalar, Yapay Zekâ Üretimi Görselleri Tespit Edecek

 Google, Arama özelliğine bir görselin gerçek mi yoksa yapay mı olduğunu anlamayı sağlayacak yeni bir özellik ekliyor.

Yapay zekânın görsel oluşturmadaki ilerlemesi artık herkes tarafından biliniyor. Üretken yapay zekâlar, eskiden olduğu gibi kulakları yamuk veya fazladan uzuvları olan anlamsız görseller üretmiyor. Hatta şu anda ürettikleri görselleri gerçeğinden ayırt etmek oldukça zorlaşabiliyor. Bu soruna çözüm olarak Google, yapay zekâ ile oluşturulmuş veya düzenlenmiş görselleri tespit etmeye odaklanan yeni bir teknik standart kullanmaya başlayacağını duyurdu.

İçerik Güvenirliği ve Özgünlüğü Koalisyonu olarak bilinen C2PA teknik standartları, yakında Google Aramalar'ın bir parçası hâline gelecek. Bu sayede görsellerin kaynağı ve özgünlüğü belirlenebilecek. Google, C2PA ile birlikte bu standartların en son versiyonunu kullanmak için yılın başında çalışmalara başlamıştı.

Bu standart YouTube'a da gelecek




Şimdilik aramalarda kullanılabilecek olan bu özellik sayesinde, "Bu görsel hakkında" sekmesine tıklayarak daha çok bilgi edinmek ve yapay zekânın görseli oluşturmakta kullanılıp kullanılmadığını anlamak mümkün olacak. Google ayrıca bu standartları reklamlara ve YouTube videolarına da getirmeyi planlıyor.

Google, C2PA'nın teknoloji dünyasındaki en büyük destekçilerinden biri konumunda. C2PA'yı destekleyen diğer firmalar arasında Sony ve Leica da yer alıyor. Nikon ve Canon da bu standartlara geçiş yapacağını taahhüt eden şirketlerden bazıları.

Google'ın bu standartları Android'e uygulayıp uygulamayacağı henüz bilinmiyor. Öte yandan, Apple'ın da benzer bir uygulama geliştirip geliştirmeyeceği merak konusu.


Yorumlar