Safari Fanları Çoğalıyor

Apple'ın tarayıcısının Chrome'u sudan çıkarmasının nedenleri:


safari


Google Chrome mükemmel web tarayıcısı olduğunu düşünürdüm.
Esnek, özelleştirilebilir ve dijital kimliğimin merkezine bağlıydı: Google hesabım. Diğer herkes de öyle düşünüyor. Google Chrome’un ABD’de en popüler web tarayıcısı olduğuna dair güçlü kanıtlar var .
Ama kör olan kitleler, suç saygısının az olduğu güzel bir yazılım parçasına bakıyorlar: Apple's Safari. Yalnızca Google Chrome'un RAM ısıtmalı sularında yıkanmış olanlar için, Apple's Safari, MacOS için borsa internet tarayıcısıdır. Apple'ın tasarım dilini - sinir bozucu derecede minimalist - paylaşıyor ve sadece bir kişiselleştirme kokusu sunuyor. Ve bu tamam. Buna karşın, Chrome, internetin tüm alanlarına hoş geldin dilemek için yapılmış gibi görünüyor.


Web mağazası, bilinmeyen geliştiricilerin tonlarca uygulama ve uzantısını içerir ve tarama geçmişinize göre kişiselleştirilmiş okuma önerileri için yeni bir Chrome sekmesi açılır. Öneriler, Google’ın sizin hakkınızda ne kadar şey bildiğini biraz önemsiyor, çünkü gerçekten. Safari, yakın zamanda iOS 13'te benzer bir özellik ekledi, ancak bu kişiselleştirilmiş öneriler, Google tarafından derlenen ve depolanan ilgi alanlarınızın bir profili yerine cihazınızda tutulan bilgilere dayanıyor. Chrome'u kullanırken, yaklaşık 200.000 uzantıdan birini kurduğumda, Kazaa'dan bir “şarkı” indirdiğimde aldığımda aldığım aynı batma hissini elde edecektim, bunu farkettim ve “.Exe” dosyası, program başlatan yaygın bir dosya türüdür.

safari 2


Bir keresinde (salak gibi) tamamen işlenmemiş bir Chrome eklentisini indirdim, böylece shruggie'yi ¯ \ _ (I) _ / ¯ daha kolay bir şekilde yazabildim. Safari kullanarak daha güvenli hissediyorum. Apple'ın hizmetlerin beni internet üzerinden izlemesini durduracak olan gizlilik araçları bana biraz güvence veriyor ve iyi entegre edilmiş 1Password uzantısı, çalışma dizüstü bilgisayarım, iPad ve iPhone'umda güçlü ve benzersiz şifreler kullanmamı sağlıyor. Apple , çevrimiçi pazarlarına saldırgan bir şekilde bakma konusundaki tutkusunu App Store'da bulabileceğiniz Safari eklentilerini indirirken kendimi daha güvende hissettiriyor . (Kullandığım tek 1Password.) Ayrıca Apple'ın otomatik oynatma videosunu durdurma özelliğini açıklamasından da hoşlandım. Bu tür özellikler, dikkatimi sunarak bir şirketin benden para kazanmasını sağlamak yerine, uygulamanın benim için yapılmış gibi hissetmesini sağlar. Doğal olarak, Google gelirinin büyük çoğunluğunu reklamlardan alıyor ve Chrome'u gelir hedeflerini daha da ilerletmenin bir yolu olarak görmek zor. Bilgisayarın hızı da var. Chrome, bilgisayarınızın hızlı bir şekilde herhangi bir şey yapmasını sağlayan kısa süreli çalışma deposu olan RAM'i temizliyor.

RAM sıfır toplamlıdır, bu nedenle Chrome ne kadar çok kullanırsa, her şey o kadar az olur. Bilgisayarın tüm RAM'leri kullanıldığında, web sayfalarındaki resimler gibi şeyleri depolamak ve uygulamalarınızı çalıştırmak için işlemler yapmak için sabit diskinizi kullanmaya başlar. Ancak sabit diskiniz RAM'inizden daha yavaştır, bu nedenle tüm bilgisayarınız yavaşlar. Sabit RAM kullanımı ayrıca pil ömrünü de azaltır.

Bir kelimeyle serseri. 2017'de, Apple blog yazarı John Gruber, Safari'nin pil tüketimini MacBook'ların birkaç versiyonunda test etti. Ancak Chrome'u aynı şekilde test ettiğinde , bilgisayarın neredeyse iki saat önce öldüğünü buldu . Bu Chrome'un pilinizi daha hızlı öldürdüğü konusunda bilimsel bir fikir birliği değildir, ancak Gruber'in kanıtları Apple'ın optimizasyonunun Safari'yi Apple donanımı için en uygun tarayıcı haline getirdiğini gösteriyor. Apple açıkçası burada avantajı var. Safari'yi yapar ve ayrıca işletim sisteminin çalıştığı donanımın yanı sıra Safari'nin de yaşadığı işletim sistemini sağlar. Bu bileşenlerin üçünü de birlikte daha verimli çalışmak üzere oluşturabilir ve yapar. Şimdilik Safari kullanıyorum.

Dahası gelecekler: Bir çok yeni özelliğe sahip web tarayıcısının yeni bir versiyonunu vaat eden bir sonraki MacOS güncellemesini sabırsızlıkla bekliyorum . Parolaları daha güçlü tutmaya yardımcı olacak, sekmeler arasında geçiş yapmayı kolaylaştıracak ve videolar için resim içinde hızlı resim etkinleştirmeyi sağlayacaktır. Devam edin ve Safari’ye bir şans verin - Chrome'u düşündüğünüz kadar kullanmayı özlemeyebilirsiniz.