Google Dokümanlar ile Blog Yazılarını Dikte Etme

Ben hızlı bir daktiloyum, bu yüzden her zaman blog gönderilerimi yazdım. Ama bazen, yazım, nogginimde yüzen tüm kelimelerin gerisinde kalıyor ve aklımı konuşmam gerekiyor.
Google Dokümanlar sesli yazma aracına baktım ve çok sevdim. Bu özellik yalnızca Chrome tarayıcısında, yalnızca Chrome'un masaüstü sürümünde ve yalnızca Google Dokümanlar ile çalışır - diğer dosya türlerinde değil.
Ama yine de ... ücretsiz ve kolaydır ve kim bununla tartışabilir?

Google Dokümanlar ile blog yayınlarını dikte etme |  BloggingBistro.comSesle yazma nasıl kullanılır

Bir Google dokümanı başlatın veya açın .
Gezinme çubuğunda "Araçlar" sekmesini bulun ve "Sesle Yazma" yı seçin.
Google Dokümanlar ile blog yayınlarını dikte etme |  BloggingBistro.comAçılan büyük mikrofon simgesini tıklayın. Mikrofon turuncu olduğunda, konuşmaya başlayın.

Google Dokümanlar ile blog yayınlarını dikte etme |  BloggingBistro.comSesli Komutlar

İlk oturumunuzdan önce Google'ın sesli komutlarını incelemek iyi bir fikirdir .

Dikte örneğim

Dikte ettiğim örnek metin, tıpkı Google dokümanında göründüğü gibi:
Bu blog gönderisini dijital ses kayıt cihazımdaki yaka mikrofonunu kullanarak dikte ediyorum. Dizüstü bilgisayarımdaki mikrofon çıkışına taktım ve konuşmaya başladım.
Her cümlenin sonuna geldiğimde kelimeyi, periyodu söylerim, a ekler. Cümlenin sonunda. Bkz. Düzenleme komutları üzerinde biraz çalışmam gerek!
“Yeni satır” diyorum ve sonra “yeni satır” ı tekrar ediyorum ve paragraflarım arasında iki kat boşluk bırakıyorum. Genelde.
Konuştuğum gibi, dikte ettiğim kelimelerin Google dokümanımda gösterilmesi arasında çok az gecikme süresi var.
Birkaç sesli komutun nasıl kullanılacağını açıklayan kısa YouTube videosunu izliyorum ve iki kez “yeni satır” demek yerine “yeni paragraf” diyebileceğimi keşfettim. Mantıklı!

Blog gönderilerini neden dikte etmelisiniz?

Araştırmalar, yazma ve konuşmanın beynin farklı bölümleri tarafından desteklendiğini göstermektedir.
Ben “yazılı kelimeler ”im ve büyük ölçüde kafamın içinde yaşıyorum. Bu yüzden beynimin konuşma kısmını kullanarak daha yaratıcı bir düşünür olacağımı umuyorum. Kişi her zaman umut edebilir!
Blog yayınlarını dikte etmek, görme engelli insanlar ve işitsel öğrenciler için de yararlıdır.
Oğullarımdan biri işitsel bir öğrenicidir - duyduğu her şeyi hatırlar (ve her şeyi kastediyorum ). Bir makale yazmaya veya yazmaya çalıştığında, bu karışık bir karışıklıktır. Ancak çok sayfalı bir makaleyi kusursuz bir şekilde dikte edebilir ve ilk taslağa çivi çakabilir.

Tercihiniz nedir?

  • Blog yayınlarını uzun süre taslak olarak yazıyor, yazıyor veya dikte ediyor musunuz?
  • Blog gönderilerini dikte ediyorsanız veya ses kaydı yaparsanız, neden bu yöntemi tercih edersiniz?
  • Hangi yazılımı / uygulamayı öneriyorsunuz? Evernote? Dragon? iOS / OS X? Google Dokümanlar? Diğer?
Düşüncelerinizi duymak isterim.

Ücretsiz

İster blog yazılarınızı dikte edin, ister uzun el yazın veya yazın, bir sonraki yazılarınızı yayınlamadan önce yapmanız gereken her şeyi içeren bu kullanışlı kontrol listesini istersiniz.